Armistead Maupin

14:52 mareku 0 Comments

Nog maar net bekomen van mijn ontmoeting met Katie liepen Marijn en ik langs de AMC bioscoop. Daar stond ook een bordje: Vanavond sneak preview van The Night Listener. De nieuwe film van Robin Wiliams naar het boek van Armistead Maupin. Een van Amerika's grootste levende schrijvers en beroemd geworden met The Tales of the City, dat zich hier in San Francisco afspeeld en ook tot een televisieserie is gemaakt. Nu ben ik al maanden aan het wachten op de release van die film dus was de keuze snel gemaakt. Ik regelde twee tickets. De zaal was afgeladen en de film waanzinnig goed: uitstekend geacteerd, goede karakters en ook nog spannend. Ik kreeg exact het zelfde gevoel als toen ik het boek las: de sfeer was het zelfde de humor. na afloop was er een receptie van Miramax de filmjongens waarbij wij natuurlijk ook uitgenodigd waren. Ik sprak met Armistead over het omzetten van het boek naar film en wat daar bij kijken komt. Hij wil heel graag nog naar Amsterdam komen want hij is er maar 1 keer een paar dagen geweest. Ik nodigde hem uit om bij de premiere van de film in Nedeland langs te komen. Dat leek hem een goed idee. Mij benieuwen...

You Might Also Like